Öğrenci


  • Nüfus Cüzdan Fotokopisi (Aslıyla Kontrol Edilecek)
  • Yabancı Uyruklu Öğrenciler İçin Pasaport Suretinin Fotokopisi (Pasaportun Aslı Yanında Olacak)
  • Yabancı Uyruklu Öğrenciler İçin Kimlik Numarasını Gösteren İnternet Çıktısı.
  • Öğrenci Kimliği  Teslim Edilecek. (Kimlik  Kaybı İçin Gazete İlanı Getirilecek.)
  • Eğer Aldıysa Sağlık Karnesi İade Edilecek.
  • İ.Ü.Avcılar Öğrenci Yurdundan  İlişiği Olmadığına Dair Belge.
  • Kütüphane Ve Ayniyat Bürolarından İlişiği Olmadığına Dair Belge.
  • Matbu Hazırlanmış Çıkış Ve Transkript Belgeleri Doldurulacak Matbu Belgelerde T.C.Kimlik No Mutlaka Yazılacak.





ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ

  • Abdullah KATMER





Fakültenize doğrudan ulaşabileceğim adres, telefon faks ve e-posta bilgileri nedir?
Telefon Numarası 0 212 473 70 70 /18209/18210/18211/18366
Fax Numarası 0 212 590 40 00

Fakültenize kayıt hakkı kazandım, kayıt için ne zaman gelmem gerekir? Bununla ilgili önceden randevu almam gerekir mi? Kayıt adresiniz nedir?
ÖSYM’nin belirlediği kayıt takvimine göre İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Avcılar Kampüsünde kayıtlar yapılır. Randevu almaya gerek yoktur.

Fakültenizde oryantasyon programı var mı? Süreç nasıl işliyor?
Fakültemizin açılış haftası içerisinde yapılmaktadır.

Fakültenizde yabancı dil hazırlık eğitimi var mı?
İngilizce İşletme Programında hazırlık eğitimi vardır. Hazırlık Eğitimi Fakültemizde verilmektedir.

Öğrenci otomasyon sisteminde e-posta adresim/telefonum bulunmadığından sisteme giriş yapamıyorum e-posta adresimi/telefonumu nasıl tanımlayabilirim?
İşletme Fakültesi Öğrenci Bürosu ile irtibata geçmeniz gerekmektedir.

Öğrenci Belgesine ihtiyacım var. Öğrenci Belgemi nasıl alabilirim?
Öğrenci Otomasyon Sisteminde Belge Talepleri (1378) ekranından başvurulabilir. Veya Öğrenci Bürosuna şahsen başvuru yapabilirsiniz.

Kayıt Dondurmak istiyorum, bunun için ne yapmak gerekmektedir?
İstanbul Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin Kayıt Dondurma başlıklı 29. maddesi gereğince yapılmaktadır.

Kayıt Sildirmek istiyorum, bunun için ne yapmam gerekmektedir?
Dilekçe ile Öğrenci İşleri Bürosuna şahsen başvurmanız gerekmektedir.

Askerlik şubemden yazı geldi, askerliğimi nasıl tecil ettirebilirim?
Dilekçe ile Öğrenci İşleri Bürosuna müracaat ederek Askerlik Durum Belgesi talep edebilirsiniz.

Derslerime ait sınav notlarımı göremiyorum?
İlgili dersin sorumlusu, her öğrencinin başarı notunu sınav tarihinden itibaren yedi gün içinde ilân eder.

Sınava girdim ancak sınav sonuç listesinde adımı göremiyorum?
İlgili dersin öğretim üyesi ile irtibata geçmeniz veya Öğrenci Bürosuna yazılı talepte bulunmanız gerekmektedir.

Derslerime ait Başarı Notumu (Harf Notumu) sonuç açıklamasına rağmen hala göremiyorum?
İlgili dersin sorumlusu, her öğrencinin başarı notunu sınav tarihinden itibaren yedi gün içinde ilân eder. Dersin sınav sonuç listesi (harf notu listesi) dersin sorumlusu tarafından Öğrenci İşleri Bürosuna teslim edildiğinde ilan edilerek, harf notları öğrencilerin otomasyon ekranına yansır.

Ara Sınavlara giremedim, mazeret sınavlarına girebilir miyim?
İstanbul Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin Sınavlar başlıklı 24. maddesi gereğince mazeret sınavları yapılmaktadır.

Yatay Geçiş hakkında bilgi alabilir miyim?
Yatay geçişle ilgili tüm bilgiler, akademik takvim çerçevesinde belirlenen tarihlerde üniversitemiz web sayfasına duyurulmaktadır. > http://www.istanbul.edu.tr/

Sınav tarihlerini nasıl öğrenebilirim?
Fakültemiz web sitesinden veya öğrenci panolarından sınavların başlangıcından yaklaşık 2 hafta önce ilan edilmektedir. > http://isletme.istanbul.edu.tr/

Harçsız Öğrenci Pasaportu çıkartılabiliyor mu?
Erasmus Programı çerçevesinde yurt dışında eğitim görecek öğrenciler için Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu tarafından harçsız pasaport belgesi verilmektedir.

Sınava giremedim, raporum var, sınava girmem için geçerli olur mu?
İstanbul Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin Sınavlar başlıklı 24. maddesi gereğince, Fakülte Yönetim Kurulunun kabul ettiği mazereti olanlar mazeret sınavına girebilir.

Kaç dersten bütünleme sınavına girebilirim?
Seçmiş olduğunuz ve devamsızlıktan kalmadığınız derslerin bütünleme sınavlarına girebilirsiniz.

Kayıt yenileme işlemini ne zaman, nasıl yapmam gerekiyor?
Üniversitemiz Akademik takvimi çerçevesinde belirlenen tarihler arasında kayıt yenileme işleminizi öğrenci otomasyon sistemi üzerinden yapabilirsiniz.

Öğrenci Kimliğimi kaybettim, öğrenci kimliğimi yeniden nasıl çıkartabilirim?
Aşağıdaki belgelerle birlikte Öğrenci İşleri Bürosuna dilekçeyle başvurmanız gerekmektedir.
* Kaybın yerel veya ulusal bir gazetede ilan edilmesi (Günlük Gazeteler)
* Kayıp kimlik ücreti olan 20 TL (Yirmi Türk Lirası) Halk Bankası 082006200222 nolu hesaba yatırılarak dekont alınmalıdır. (Dekontta öğrencinin ADI-SOYADI ve açıklama olarak KİMLİK ÜCRETİ olduğu belirtilecektir.).

Yatay Geçiş ve Dikey Geçiş hakkında bilgi alabilir miyim?
Yatay geçişle ilgili tüm bilgiler, akademik takvim çerçevesinde belirlenen tarihlerde üniversitemiz web sayfasına duyurulmaktadır. Dikey Geçişler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınav sonucuna göre Fakültemize yerleştirmeler yapılmaktadır.

ABC dersinden 100 üzerinden XYZ almıştım ancak daha yüksek not bekliyordum bunun yeniden incelenmesini istiyorum?
Öğrenci Bürosuna şahsen gelerek sınav sonucuna itiraz dilekçesi doldurmanız gerekmektedir.

Güz/Bahar yarıyılında girmiş olduğum dersin sınav sonucu hala açıklanmamış durumda, sınav sonucum ne zaman açıklanacak?
İlgili dersin sorumlusu, her öğrencinin başarı notunu sınav tarihinden itibaren yedi gün içinde ilân eder. Dersin sınav sonuç listesi (harf notu listesi) dersin sorumlusu tarafından Öğrenci İşleri Bürosuna teslim edildiğinde ilan edilerek, harf notları öğrencilerin otomasyon ekranına yansır.

Fakültenizde çift anadal/yandal imkânı var mıdır? Hangi programlar arasında yapılabiliyor? Özel şartı var mıdır?
Evet her ikisi de uygulanmaktadır. Web sitesinde ve öğrenci panolarında bununla ilgili bilgiler mevcuttur.

Fakültenizde geçme notu kaçtır? Sınıf geçmek için ortalamanın kaç olması gereklidir?
Fakültemizde”Bağıl Değerlendirme Sistemi” uygulanmakta olup, final (bitirme) / bütünleme sınavından başarılı olabilmek için “100” üzerinden en az “60” almak gereklidir. Sınıf geçmek için AGNO’nun (Ağırlıklı Genel Not Ortalaması) 4.00 üzerinden en az 1.80’in üzerinde olması gereklidir.

Fakültenizde üst sınıftan ders alma durumu var mıdır? Hangi derslerdir?
    Fakültemizde üst sınıftan ders alma uygulaması bulunmamaktadır.

Dönem tekrarı yapmam durumumda Fakültemi/Yüksekokulumu/Enstitümü uzatmadan bitirme şansım var mıdır?
Üst sınıftan ders alma uygulaması bulunmadığından uzatmadan bitirme şansınız bulunmamaktadır.

Mazeret sınavları ara sınavlardan sonra kaç gün içerisinde yapılmaktadır?
Mazeret sınavları ara sınavlardan yaklaşık 15 gün sonra yapılmaktadır.

Kayıt yenileme süresi geçtikten sonra kayıt yaptırabilir miyim?
Kayıt yenileme işlemleri Akademik Takvimde belirtilen süreler arasında yapılabilir.

Erasmus başvuru tarihi ne zaman?
Erasmusla başvuru tarihleri ile ilgili Üniversitemiz Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulunun web sitesini takip edebilirsiniz. > http://www.istanbul.edu.tr/uaik/

Erasmus imkanları ve şartları nelerdir?
Bununla ilgili Üniversitemiz Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulunun web sitesini takip edebilirsiniz. > http://www.istanbul.edu.tr/uaik/

Farabi başvuru tarihi ne zaman?
Üniversitemiz Farabi web sitesinden gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz. > http://farabi.istanbul.edu.tr/

Farabi imkanları ve şartları nelerdir?
Üniversitemiz Farabi web sitesinden gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz. > http://farabi.istanbul.edu.tr/

Hangi değişim programları bulunmaktadır?
Erasmus, Farabi.

Bitirme sınavından DD,DC aldığım notu yükseltmek için bütünlemesine girebilir miyim?
Girebilirsiniz. Ancak bu durumda bütünleme sınavından aldığınız en son not geçerli olmaktadır.

Bitirme (Final) sınavına giremedim. Mazeret sınavına girebilir miyim?
Bitirme (Final) sınavında kalanların bütünleme hakkı olduğundan mazeret sınav hakkı bulunmamaktadır.

Fakültede zorunlu staj var mıdır?
Fakültede zorunlu staj yoktur. Üniversitemiz KAGEM (Kariyer Geliştirme Merkezi) bünyesinde isteğe bağlı gönüllü staj imkanı bulunmaktadır. > http://kariyer.istanbul.edu.tr/



   

ÜNİVERSİTENİN ADIEĞİTİM PROGRAMI/ EĞİTİM DİLİ
ALMANYA 
DHBW Duale Hochschule Baden-Württemberg RavensburgLisans-İngilizce
Europa Universitaet Viadrina Frankfurt (Oder)Lisans-İngilizce
Fachhochschule BielefeldLisans-İngilizce
Frankfurt University of Applied SciencesLisans-İngilizce
Hochschule Furtwangen UniversityLisans-İngilizce
Hochschule für Wirtschaft und Recht BerlinLisans-İngilizce
Hochschule PforzheimLisans-İngilizce veya Almanca
Hochschule Bochum University of Applied ScienceLisans/Yüksek Lisans-İngilizce veya Almanca
RWTH Aachen UniversityLisans/Yüksek Lisans-İngilizce veya Almanca
Ruhr-Universität BochumYüksek Lisans-İngilizce
EBS Business SchoolYüksek Lisans-İngilizce veya Almanca
Universität PassauY.Lisans/Doktora-İngilizce
Der Bunderswehr Universitaet MunchenDoktora-İngilizce
AVUSTURYA 
Karl-Franzens Universitaet Uni-GrazLisans-İngilizce veya Almanca
BELÇİKA 
Artevelde University College GhentLisans-İngilizce
FRANSA 
ESC Rennes School of BusinessLisans/Yüksek Lisans-İngilizce
Institute Superieur De Commerce De Paris -ISC PARISLisans/Yüksek Lisans-İngilizce
La Rochelle Business SchoolLisans/Yüksek Lisans-İngilizce veya Fransızca
HOLLANDA
Hogeschool van Amsterdam – HESLisans-İngilizce
İNGİLTERE
University of EdinburghLisans-İngilizce
İSPANYA
Universidad de MalagaLisans-İspanyolca
İSVEÇ
Kristianstad UniversityLisans-İngilizce
University WestLisans-İngilizce
İTALYA
Sapienza Univerita RomaLisans/Yüksek Lisans-İngilizce veya İtalyanca
Universita Degli Studi Di ParmaLisans/Yüksek Lisans-İtalyanca
POLONYA
Malopolska School of Economics in TarnowLisans-İngilizce
University of  WarsawLisans/Yüksek Lisans-İngilizce
PORTEKİZ
ISCAC – Instituto Politecnico De CoimbraYüksek Lisans-İngilizce
ROMANYA
Academy of Economic Studies From BucharestLisans-İngilizce
SLOVENYA
University of LjublianaLisans/Yüksek Lisans-İngilizce
YUNANİSTAN
Technological Education Institute (T.E.I.) of AthensLisans-İngilizce



ERASMUS PROGRAMI AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (ECTS)

DEĞERLİ ÖĞRENCİLER,

Aşağıdaki bilgiler sizlere ERASMUS Programı ve bu program çerçevesinde uygulanmaya başlanan (ECTS – European Credit Transfer System) Avrupa Kredi Transfer Sistemini tanıtma amacıyla hazırlanmıştır.

ERASMUS PROGRAMI VE ECTS NEDİR?

ERASMUS Avrupa Birliğinin yüksek öğretim alanında uyguladığı bir eğitim programıdır. Buradaki temel amaç, ülkeler arasında sınırların kaldırıldığı bir Avrupa’da yüksek öğretim kurumları arasında etkin işbirliğinin kurulabilmesidir.

ERASMUS programının amacı ise, öğrencilerin kendi ülkeleri dışındaki öğretim kurumlarında belirli bir süre eğitim görmelerine olanak sağlamaktır. ERASMUS programlarının işleyişini kolaylaştıran bir uygulama olan ECTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ise, öğrencilerin yurt dışında aldıkları ve başarılı oldukları ders kredilerinin, bir yüksek öğretim kurumundan diğerine transfer edilmelerini sağlayan bir sistemdir.

ECTS kredisi, öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için gereken çalışmaların tümünü (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler vb.) ifade eden bir birimdir. ECTS’de bir akademik yıllık (iki dönem) eğitime 60 kredi, bir dönemlik (yarıyıl) eğitime ise 30 kredi verilir.

ERASMUS PROGRAMI ÖĞRENCİLERE NE KATACAK?

Bu program Avrupa’da yaklaşık 1 milyon öğrencinin yararlandığı ve Avrupa kültürlerinin tanışmasını ve paylaşılmasını hedefleyen bir programdır. Dolayısıyla, Fakültemizin ikili anlaşma yaptığı bir Avrupa üniversitesinde bir ya da iki dönem ders almak öğrencilerin kişisel tecrübe ve yeteneklerini artıracaktır.

DEĞİŞİM PROGRAMININ MADDİ BOYUTU NEDİR?

Değişim programına kabul edilen öğrencilere aylık belirli miktarlarda katkı sağlamaktadır. Konu ile ilgili geniş bilgi için tıklayınız.

ERASMUS PROGRAMI VE İŞLETME FAKÜLTESİ

ERASMUS tüm AB ülkelerindeki ve Türkiye gibi aday ülkelerdeki tüm üniversiteleri ilgilendiren bir programdır. AB Erasmus Programı ile ilgili koordinasyonu sağlaması amacıyla DPT bünyesinde kısaca “Ulusal Ajans” adı verilen Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi kurulmuştur. Değişim programının uygulanması için ülkemizden öncelikle bizim üniversitemizin de dahil olduğu 15 Üniversite bu programın pilot çalışmasına dahil edilmiş ve İstanbul Üniversitesi içerisinde de üç Fakülte programın pilot uygulaması için belirlenmiştir. İşletme Fakültesi Erasmus programı için seçilen Fakültelerden birisidir.

FAKÜLTEMİZDE YAPILAN HAZIRLIKLAR

Bu programı hayata geçirebilmek amacıyla Fakültemizde bir Erasmus Programı Eşgüdüm Komisyonu oluşturulmuş ve komisyon üyeleri gerekli alt yapı çalışmaları hususunda Fakülte yönetimimize katkılarda bulunmuştur.

ERASMUS KOMİSYONU

Fakülte ERASMUS Koordinatörü:
Doç. Dr. Cenk Arsun YÜKSEL
(erasmus.business@istanbul.edu.tr)

Giden Öğrenci Sorumlusu:
Arş. Grv. Dr. Erdem ÖZKAN
(outgoing.business@istanbul.edu.tr)

Giden  Öğrenci Ekibi:
Arş. Grv. Dr. Duygu TOPLU YAŞLIOĞLU
Arş. Grv. Dr. Erman TÜRKMEN
Arş. Grv. Dr. Merve GERÇEK
Arş. Grv. Ahmet Emre KAPLAN
Arş. Grv. Berkan ATAŞ
Arş. Grv. Esin Bengü CERAN
Arş. Grv. Havva Nur ÇİFTÇİ
Arş. Grv. Tuba Ezgi ÇAKIR
Arş. Grv. Ümit BEHREM

Gelen Öğrenci ve İkili Anlaşmalar Sorumlusu:
Yrd. Doç. Dr. Diren BULUT
(incoming.business@istanbul.edu.tr)

Gelen  Öğrenci Ekibi:
Yrd.Doç. Dr. Emir OTLUOĞLU
Arş. Grv. Dr. Halit Alper TAYALI

Öğretim Üyesi Değişim Sorumlusu:
Doç. Dr. Seda TOLUN
Doç. Dr. Emrah ÖNDER
(academic.business@istanbul.edu.tr)

Erasmus Ofisi Sorumlusu:
İsa DEMİRHAN (Dahili: 18404)

HANGİ ÜLKELER PROGRAMDA YER ALACAK?

Almanya, İtalya, Fransa, Polonya, Finlandiya ve İspanya’da yer alan bazı üniversiteler ile Fakültemiz arasında ikili anlaşmalar yapılması düşünülmektedir.

PROGRAMA KİMLER KATILABİLİR?

Programa başvuru, Fakültemizin 1., 2. ve 3. sınıfındaki öğrencilerinden gerekli şartları sağlayan herkese açıktır. Ancak, değişim öğrenciler 2., 3. ve 4. sınıflarda iken gerçekleştirilecektir.

ÖĞRENCİLERİMİZ NE YAPMALI ?

Fakültemizden yurt dışına öğrenci gönderilmesinde akademik başarıya önem verilecektir. Başarı kriteri olarak AGNO’nun minimum 2,0 olması düşünülmektedir. Bu nedenle öğrencilerimizin akademik başarı ortalamalarını mümkün olduğunca yüksek tutmaları kendilerine bu hususta da fayda sağlayacaktır.

Ayrıca bir başka önemli husus da şudur: Değişim programına katılmak isteyen öğrencilerin en az bir yabancı dili iyi seviyede bilmeleri gerekmektedir. Çünkü, Erasmus programlarının özünde, gidilen ülkelerin dilinde veya uluslar arası bir dilde eğitim yapılması vardır.

Program ile ilgilenenler www.ua.gov.tr. ve www.socleoyouth.be adreslerini ziyaret edebilir ve Erasmus programları ile ilgili güncel bilgileri edinebilirler.

Konu ile ilgili gelişmeler Erasmus panosunda öğrencilerimize duyurulacaktır.

Daha Ayrıntılı bilgi için http://www.istanbul.edu.tr/uaik/ABegitim adresini ziyaret ediniz.





İşletme Fakülte Kütüphanesi

Kütüphanemiz Fakültemizin 2. ve 3. katında kullanıcılarımıza hizmet vermektedir. 2. Kattaki bölümde Türkçe kitaplar ve süreli yayınlar; 3. kattaki bölümde İngilizce kitaplar ve tezler bulunmaktadır.

Kütüphanemiz Dewey onlu sınıflama sistemine göre sınıflandırılmış , açık raf sistemine göre yerleştirilmiştir. Kütüphanemizde Sirsidynix otomasyon programı kullanılmaktadır.

İşletme Fakültesi Kütüphanesi Kuralları :

Ödünç Verme Kuralları :

  • Sadece İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi öğrenciler, öğretim üye ve yardımcıları ödünç kitap alabilirler.
  • Lisans öğrencileri 15 gün süreyle 3 kitap; yüksek lisans ve doktora öğrencileri 15 gün süreyle 4 kitap; öğretim üye ve yardımcıları 20 gün süreyle 5 kitap ödünç alabilirler.
  • Ödünç kitap almak isteyen öğrenciler, öğrenci kimliği, nüfus cüzdanı veya ehliyet bırakmak zorundadır. Yüksek lisans ve doktora öğrencileri de nüfus cüzdanı veya ehliyet bırakmak zorundadırlar.
  • Ödünç alınan kitaplar için ek süre verilmeyecektir. Verilen süre aşıldığı veya kitap kaybedildiği takdirde, kaybedilen kitap yerine aynısı veya muadili teslim edilecektir.
  • Hiçbir süreli yayın, yüksek lisans ve doktora tezi ödünç verilmez.
  • Öğretim üyesi, yardımcıları ve öğrenciler üzerlerindeki kitapları kütüphaneye iade edip ilişik kesme belgesi almadıkça okulla ilişkileri kesilmez.

Kütüphane Kullanım Kuralları :

  • Kütüphane içerine palto, çanta vb. eşyalarla girilemez.
  • Öğrenci bilgisayarları sadece araştırma amaçlı kullanılır. Başka amaçla kullanılması yasaktır.
  • Kütüphaneye su dışında hiçbir yiyecek veya içecek maddesi getirilemez.
  • Her türlü kütüphane hizmetinden yararlanılması sırasında sessiz olunmalı ve diğer kullanıcılar rahatsız edilmemelidir.
  • Raflardan alınan kitaplar masalarda bırakılmalı, rafa yerleştirmeye çalışılmamalıdır.
  • Özel eşyaların kütüphanede kaybolması ya da çalınmasının sorumluluğu kütüphaneye ait değildir.

Katalog Tarama

Elektronik Dergiler

  1. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistic 
  2. Business Horizons 
  3. Computers & Industrial Engineering 
  4. Entrepreneurship and Regional Develoopment 
  5. European Journal of Marketing 
  6. Human Relations 
  7. Human Resource Management
  8. International Marketing Review 
  9. Journal of Applied Behavioral Science 
  10. Journal of Product Innovation Management
  11. Journal of the Royal Statistical Society Series A
  12. Journal of the Royal Statistical Society Series B 
  13. Journal of the Royal Statistical Society Series C
  14. Personel Psychology 
  15. Strategic Directions 

Personel & İletişim

 

  • Çalışma Saatleri
  • Hafta İçi : 08: 30 – 16:45
  • Hafta Sonu : Kapalı